2014. április 11., péntek

Amikor a technológia visszaüt! :-(

Jó ez a blogg, mert olyan, mint egy kis notesz. Amikor az ember hibákat követ el, ha nem marad emlékeztetô, az elkövetett hibák bizony feledésbe merülnek.
No akkor fussunk neki mégegyszer. Minek? A tenyésztésnek! Miért? Mert gyanakvásom beigazolódott! A leugrált (és ebbôl kifolyólag ki-ki hüledezett) tojásokból nem sok jó "termett"! De nem a kromoszómák miatt, hanem miattam. Megint a technológia! Mindíg ez a fránya tartásmód tesz keresztbe! Miért? Mert nem tudtam megteremteni a feltételeket! Hiába bámultam a Prange, a Koopman, a Veenstra videókat, nem esett le, hogy a mai érzékeny (könnyen motiválható, gyors, temperamentumos, életvidám) galambokat egyedi tenyészboxokban kell tartani, hogy ne kerüljön tojásokba, fiatalokba a területvédô "harcok" alatt egy-egy, lehet az az évi legjobban összeállított DNS lánc!!!
Mondom! Pedig láttam ezeken a videókon, hogy a tenyészgalambjaik, minden egyes pár, külön dúcrészben van elhelyezve. De gondoltam mindezt azért csinálják, mert fel akarnak vágni, hogy mert nekik erre is, így is "fussa", meg hogy "az üzlet az üzlet", meg a biztos származás miatt ...  Egy nagy frászt! Ezek a tenyésztôk egész egyszerûen azért csinálták így, mert nem volt más választásuk! Illetve, ha optimálisan akarják kivitelezni az azévi tenyésztést, akkor így érdemes.
Ezek után valóban úgy tûnik igaz a mondás: A Jó pap holtig tanul! - hát még egy mezei galambász! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése